26 Nov 2011

November. Vackert,isfritt och fisklöst.

 Var ute idag igen ledig som man är på helgerna.
Fint väder och plusgrader,tänkte att jag skulle kolla in ett ställe som jag spanat på länge.
Kommer dit,lite för långgrunt men det gick att vada ut en bit och komma åt en djupkanal från en å som rinner ut i sjön just där. Mycket kastande,olika flugor,mörka,ljusa och med och utan flash. Ingen lycka på någonting.
Jag har funderat på om det är så att gäddorna har gått ut på betydligt djupare vatten för att invänta vintern där de inte riskerar att bli infrusna.
 Är det så trist att man ska behöva ha båt och skedrag för att fiska gädda? Det vägrar jag tro,det ska gå att plocka en gädda på fluga i Insjön eller omkringliggande åar. Eller älven då.

Inte så farligt med is ännu. Vadbart men mycket dy på botten.


De ställen jag spanat runt och kastat på kommer nog vara trevliga i vår för lekgädda dock.
Men det får man se på andra sidan snön.

Snön ja. Den låter vänta på sig så jag fortsätter att fiska trots oturen med nappen.

Isen kommer smygande. Sent på året och fortfarande öppet vatten,det känns lyxigt.

No comments:

Post a Comment