5 Jul 2012

Allmän uppdatering om vad som händer ovan och under ytan

Det har inte blivit några toppnoteringar på sista tiden.
Mest beroende på att jag fastnat helt för torrflugefisket efter bäcköring.
En och annan liten regnbåge slinker ju med med men det är framföraltl öringen jag är ute efter.

Enligt pålitlig uppgift finns även bäckröding i den här ån och den hägrar ju mest av allt.
Rödingen är min drömfisk och den första SKALL tas på fluga.

Har små drömmar om en "Växbo Grand Slam".
Alla tre laxfiskarna i samma å (helst på samma fluga och torrt men så kräsen kanske man inte skall vara ;) )


I övrigt vart det lite shopping här om nyssens.
Först lite dubbelkrok för laxflugor,har en brinnande längtan att ta mig ner till Ljusne och testa laxen där.
Nu tror jag att bara enkelkrok är tillåtet där iofs men jag har ju mina tubflugor med,de är lite mer flexibla.

Laxflugor på tvåkrok. Dålig bild men vad tusan,de står snyggt på rad. Grabbarna från "Team Blanköring" kanske känner igen Udden Special ute till höger. Dock bunden med vit ull,nåt vitt rävhår hade jag inte men har man får så...

Vidare vart det mer tvåkrok,något mindre för det var roliga flugor att binda och ett par nya flugaskar att ha härligheterna i.
Köpte dessutom ett spö åt tjejen,ett #6-7 Grizzly från Polarvargen.
Ett klart bättre nybörjarspö en de som ofta finns i handeln och till ett riktigt bra pris.
Hon tog under första kvällen en riktigt fin abborre på det på en svart Wooly Bugger.
Man kan inte låta bli att lite stolt.

När det kommer till fiskar med lite vikt har det blivit någon gäddtur på sista tiden.
Ofta med resultatet pyttefisk men sist vart det ändå en duglig en som vägde in på knappa 2 kilo,tagen på silver/brun flash och marabou-fluga. Skaffade föresten ny tafs av knytbar modell,riktigt härlig.

Det var allt för denna gången,jag avslutar med en bild på slemgurkan från sist.


No comments:

Post a Comment