15 Jul 2012

Den där peppen.

Nu är jag pepp.
Riktigt pepp.
Tvåhandsspöt står packat och klart,har kollat det flera gånger så att allt stämmer.
Vadarna är packade,skorna och stora håven är med.
Kamera och kaffepanna står redo.
Jag har gått igenom mina tubflugor och sorterat ut de som var trasiga.

Imorgon går jag upp kvart i sex.
Imorgon tar jag bussen till stan,byter till pendel och åker till Kilafors.
Möter där upp med en vän och åker vidare till Ljusne.

Imorgon blir det första gången jag fiskar lax och havsöring.
Tanken,som har utvecklats till en dagdröm om att känna ett plötsligt stopp,höra spolen vina och få se en av de stora laxfiskarna bryta ytan ute i strömmen kan bli verklighet imorgon.

Imorgon kan inte komma snart nog och jag ber till alla fiskegudar att jag ska få landa en lax.
Imorgon.


No comments:

Post a Comment