5 Jun 2012

Middag för två.

Ja,kvällen fortsatte i fiskets tecken efter en liten lunch och fiol-paus.
Jag tänkte mig att den soliga kvällen skulle bjuda på bra abborre-fiske men icke.
Lite nafs och så och så ser man den där karekteristiska virveln från en laxfisk som går rakt uppåt,plockar en fluga och dyker igen. Tills den inser att den är fast då!

Det här är inte den som stal mina flugor och jag tror heller inte det är den jag hade kontakt med tidigare idag (som dock kan vara den tidigare nämnda),den visade mig mycket mer backing än vad den här gjorde.

En mer hanterbar fisk på ett #4 spö med en tafs på 0.18 men spännande ändå.
Min nemesis finns kvar i sjön. Snart åker #6-7 spöt och en tjockare tafs fram så man kan sätta hårt mot hårt.
En vacker hane på 1 kilo. Kul med förvildad fisk,den kämpar lite finare och smakar lite bättre.
För det blir stekpannan för den.
Regnbågen i Växboån och Sörsjön är rymd och förvildad och konkurerar med den lilla stammen av bäcköring som finns och som behöver vårdas enligt mig.
Det blir middag för två när min käresta kommer tillbaka.

Med det sagt är det ju en jäkla fin fisk regnbågen ;)


No comments:

Post a Comment