10 May 2012

Det nya spöt.

Det nya Zpey-spöt kom idag.
Heja Capricorn som skickade redan samma dag som beställningen.
Snabb och smidig hantering.

Det kom nån gång mitt på dagen och så fort skolan var slut dundrade jag ner till byn för att hämta det.
Det var inte monterat  (lina på rulle etc) men det är ju rätt skoj och för varje lindel man fick dit var man lite mer pepp.

Testade lite på gräsmattan innan middagen, ca 20 meter speykast och 40 med bakkast.
Men nu var det ju tänkt som spey-spö så jag kände att det borde få en ärlig chans i älven.

Jag trotsade hällregnet och vart genast genomblöt.
Det i sig var iofs rätt gott,man vet ju att värmen finns hemma när man känner för det!

Från stranden till tågbropelaren är det 40 meter. Det var ingen konst att dänga flugan i pelaren.
Fiskade även under bilbron och kom ut en bra bit förbi den pelaren.

Riktigt riktigt härligt spö,mjuk fin aktion,stannar fint i utkastet och svajar inte.
Med en bra teknik behövdes knappt någon kraft alls och när jag får slipa på min teknik och kanske lägga lite kraft bakom kan man nog komma riktigt långt.

Det känns faktiskt märkligt att man inte fiskar i inlandet med tvåhands.
Det är onekligen det bästa sättet att komma ut längre,till huvudfåran av bredare älvar som Dalälven.

Hejaheja,mycket nöjd!

No comments:

Post a Comment