31 May 2012

Så går en dag...

Ja,dagarna kommer inte igen. Och fort flyger de förbi.

Idag var det avslutning på Sätergläntan.
Det sjöngs och kramades,åts god mat och bars folkdräkt.

Det känns som att det var nyss jag kom hit igen efter förra sommaren.
Det var 9 månader sedan,ett helt läsår.
Nu sitter jag och skall börja tömma rummet och packa i bilen för att fara tillbaka till Växbo.
Jag kan inte säga att jag inte ser fram emot det,min lilla öringå och de vackra Hälsingeskogarna som kallar.
Men det känns lite tomt. Lite konstigt,som om man blivit dumpad ungefär.

Sommaren spenderas i fantastiska Hälsingland och sedan kommer jag tillbaka hit för att göra mitt tredje och sista år på det här berget,på Sätergläntan Hemslöjdens Gård.

Det finns planer på gesäll-prov,det finns idéer om projekt.
Men vad skall man göra sedan?
När det tredje året har gått?

Då kommer jag att ha studerat smide i 4 år och kanske avlagt ett gesällprov och kan nog hursom räkna mig som smed,en sådan som kunde ha en smedja på riktigt.
Frågan är vart. Hur?

Det är spännande och lite läskigt med det hela.
Men nu är det sommar och jag ser redan öringarna vaka i den lilla ån som rinner över solbelysta havrefält och sländor som flyger över vattnet och träden de där varma kvällarna när solen aldrig går ned.

Nu kommer jag.

No comments:

Post a Comment